12. února 2016

Quiche se šunkou, sušenými rajčaty a rukolou

Hrozně ráda peču, nejraději sladké (ideálně, když je tam i čokoláda :)). Poprvé jsem se setkala se slaným koláčem u rodiny na Slovensku, kde se tato buchta na plech peče každé Velikonoce. To už je několik let zpátky a pak jsem zkoušela i slané muffiny. Ovšem nikdy jsem nezkoušela Quiche. Takže když mi napsala kamarádka po Vánocích, abychom se s přítelem stavili, že bude dělat quiche, těšila jsem se, ale byla jsem i mírně skeptická. Musím říct, že quiche opravdu překvapil!! :) Recept není nijak těžký, ale prvně si o quiche něco řekneme.


- Tento slaný koláč sice patří do klasické francouzské kuchyně, ale původ má v Německu
- Nejznámější varianta se jmenuje quiche Lorraine [kiš loren], která je pojmenovaná podle oblasti (Lotrinsko) a tvořena vejci, smetanou a slaninou
- Náplní se meze nekladou, ale nemělo by se zapomenout na vejce a smetanu! :)



QUICHE SE ŠUNKOU, SUŠENÝMI RAJČATY A RUKOLOU
Pro 6 osob

Ingredience
200 g    hladké mouky
50 g      jemné polenty + na poprášení (tu jsem ovšem já vynechala)
140 g    studeného másla, nakrájeného na kousky
50 g      parmazánu, najemno nastrouhaného
5            vajec + 2 žloutky + sůl
400 ml  smetany ke šlehání
150 g     uzené šunky, na plátky
100 g     sušených rajčat
pořádná hrst rukoly

Příprava
  1.  Mouku, polentu, máslo a špetku soli zpracujte na drobenku. Přidejte sýr, 1 vejce, 2 lžíce studené vody a prohněťte. Těsto zabalte do fólie a dejte na 30 minut chladit. Poprašte vál polentou a těsto vyválejte na 6 koleček (či jedno velké kolo). Rozdělte je do formiček o průměru 10 cm (nebo jím vyložte velkou koláčovou formu) a nechte 30 minut chladit. Zahřejte troubu na 200 °C. Na těsto dejte pečicí papír a fazole a pečte 10 minut, pak bez zátěže pečte ještě 5 minut.
  2. Teplotu v troubě snižte na 180 °C. Zbylá vejce a žloutky prošlehejte se smetanou a špetkou soli. Na těsto naskládejte rajčata, šunku a rukolu a zalijte vaječnou směsí. Pečte přibližně 25–30 minut, aby náplň ztuhla.

PS: Pokud se nebudete chtít trápit s těstem, tak stačí koupit listové těsto a naplnit ho! :)

Recept pochází z časopisu Apetit




Žádné komentáře

Okomentovat

© (un)expected journey by K.
Maira Gall